Inception
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisregels

Ga naar beneden

Huisregels Empty Huisregels

Bericht  Steven di aug 31, 2010 1:31 am

  1. Controleer het forum en laat op tijd iets weten.

    Telkens wanneer er een nieuwe speeldatum is, maak ik er een post voor in "Speeldatum".
    Je moet niet elke dag naar dit forum gaan hoor. Abonneer je gewoon op "Speeldatum", zodat je een mail krijgt wanneer ik een nieuwe datum voorstel.
    Op die manier besparen we een heleboel heen-en-weer mails en blijft alles een beetje ordelijk. Smile

    Als je niet kan komen, is dat niet erg; tenzij ik het afzeg spelen we zowieso met of zonder jou.
    General rule of thumb: "Pas als we 2 spelers missen zoeken we een andere datum."

  2. Wees op tijd

    Zorg gewoon dat je er op tijd bent. Er worden natuurlijk veel straffe verhalen uitgewisseld zodra je binnenkomt, dus als je wat later bent laat je misschien de anekdotes achterwege zodat we meteen ter zake kunnen komen: Gameuh.

  3. Zorg voor snacks

    Goh, nooit erg een probleem geweest: Iedereen neemt iets mee om te knabbelen/drinken. Niet iedereen houdt van dezelfde dingen, maar iedereen vindt het wel fijn dat je iets hebt meegenomen.

  4. Leer het spel

    Ik verwacht niet dat je het hele boek uit je hoofd kent, maar wel dat je op bepaalde duur zelf je AC, aanvalsrol, enz. kan uitrekenen en je personage zelf kan levelen. Een goede samenvatting van het boek vind je hier.

    Alles van de hierboven vermelde website is geldig voor het spel. (Dus, ja, je mag een Martial Artist of een Mutant worden - zorg gewoon voro een goed achtergrondverhaal Razz)

  5. The player's notebook

    Het gaat om dit dingetje:
    Huisregels Snotebook
    Neem gewoon een schriftje mee. Het is handig om er je notities mee bij te houden en wanneer alleen jouw personage iets ziet of hoort, kan ik dat in je notebook schrijven. Handig toch?





Optioneel: Hou een "dagboek" bij.

Ik ben zelf nooit een grote fan geweest van het "Dagboek"-systeem.
Het komt er eigenlijk op neer dat je na elke sessie alles opschrijft (als een soort van verhaal) en dat je dan van mij XP krijgt aan de hand van de kwaliteit van dat verhaal. Ik vind het grote onzin dat ik XP moet rondstrooien voordat mensen dat doen:

Als jij geen zin hebt om op te schrijven wat er is gebeurt, is dat een "straf" op zich.
(Net zoals alles herlezen na een paar maanden een beloning op zich is.)

Steven

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 31-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum